Informatie Islam

Informatie over de Islam

God bestaat

GOD BESTAAT

We kunnen niet zomaar het scheppen van het heelal toeschrijven aan ‘niets’ en daarbij verklaren dat alles door ‘niets’ is gemaakt! Mensen die dat beweren, beseffen niet dat ‘niets’ simpelweg niet ‘iets’ kan maken.Weer andere mensen verklaren dat materie zichzelf heeft voortgebracht, maar beseffen echter niet dat materie eerst moet bestaan om zichzelf te kunnen uitdenken voor het zichzelf kan produceren. Om dit te verduidelijken kunnen we het ontstaan van een mens als voorbeeld geven! Als een mens zichzelf kon scheppen, zou hij eerst moeten weten hoe hij eruit gaat zien, welke huidskleur hij wil hebben, welke geslacht hij wilt, welke kleur zijn ogen zouden moeten worden, wat voor haar hij wil hebben, enzovoort. Hij zou de anatomie van een mens goed moeten kennen om zichzelf te kunnen maken.Hij zou verder moet weten wat zijn lichaam op de aarde nodig heeft en waarvan hij kan leven, op welke plek van de aarde hij geboren wil worden en wie hij als ouders wil hebben!Pas wanneer hij alle informatie over een mens heeft en de noodzakelijke behoefte van een mens kent, zou hij kunnen beginnen aan zijn eigen schepping. Maar hier ontstaat gelijk de vraag; ”Hoe moet hij zichzelf maken terwijl hij niets is?” Hij heeft vóór het leven geen handen, voeten, ogen, oren, hersens, zintuigen enzovoort. Hij heeft geen gereedschap; hij is niets! Hoe kan hij zichzelf uitdenken, terwijl hij hersenloos is en geen gereedschap kan hanteren? De atheïstische stelling wordt nog ingewikkelder wanneer men beweert dat bijvoorbeeld stenen zichzelf hebben geschapen, of dat de gigantische planeten door niets tot stand zijn gebracht. Wanneer we hier goed over nadenken kunnen we God niet ontkennen:

Hoe kunnen jullie Allah ontkennen, terwijl jullie levenloos waren en Hij jullie leven schonk? Hij zal jullie laten sterven en daarna zal Hij jullie laten herleven en dan zullen jullie tot Hem worden teruggebracht.

(Koran hoofdstuk 2 vers 28)

Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, en in het Licht (Islam) dat Wij hebben nedergezonden. En Allah is op de hoogte van hetgeen jullie doen.

(Koran hoofdstuk 64 vers 8)

DE EENHEID VAN GOD

Zo onlogisch als dat klinkt dat ‘niets’ alles heeft geschapen, zo onlogisch klinkt het wanneer men beweert dat er meerdere goden zijn.Om dit goed te kunnen begrijpen moeten we de definitie van God kennen: de Koran leert ons het volgende:God is verheven boven alles en iedereen. Hij is de Almachtige, Hij is de Ware Koning, Hij is de Schepper, Hij is de Alwetende, de Ongeëvenaarde. Hij is de Sterkste, de Beste, de Alwijze. Hij is de heerser van het heelal. Niemand kan Hem iets opleggen, of iets wijsmaken, Hij is de Enige ware God. Hij heeft het heelal geschapen en Hij is het Die het in stand houdt. Er kan niet meer dan één Schepper zijn met zulke eigenschappen? Er kunnen geen twee Almachtige of de meest Verhevenen zijn? Dit is onmogelijk:

Indien er naast Allah andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen zeker tot chaos vervallen…”

(Koran hoofdstuk 21 vers 23)

,,Allah heeft zich geen zoon genomen, noch is er enige God naast Hem, anders zou elke God hetgeen Hij schiep voor zichzelf houden, en sommigen van hen zouden zeker anderen hebben overwonnen…”

(Koran hoofdstuk 23 vers 93)

Als er meerdere goden zouden zijn, zou er voortdurend gestreden worden om macht. De goden zouden elkaars krachten uitmeten om uit te vinden wie de sterkste zou zijn. Wie koning boven koning zou worden en wie het meest perfecte zou zijn. De ene god zou niet zomaar gaan buigen voor de andere. Er zou een heftige strijd ontstaan om goddelijkheid. De strijd zou gevoerd worden om de beste attributen, zij zouden willen uitvinden wie de beste schepper zou zijn. Wie de almachtige is en wie de alwijze is. Er zou gestreden worden totdat er maar één zou overblijven. Zolang de strijd voortduurt, zou steeds de ene schepping plaats moeten maken voor het andere. Als gevolg hiervan zouden wij constant in gevaar verkeren. We zouden niet weten wie onze Schepper is, wie van hen wij zouden moeten aanbidden en tot wie wij onze smeekbeden moeten richten. Hun strijd zou zeker gevolgen hebben voor de orde van het heelal, dat keer op keer vernietigd en hersteld zou worden.

elke God (zou) hetgeen Hij schiep voor zich houden, en sommigen van hen zouden zeker anderen hebben overwonnen..”

(Koran hoofdstuk 23 vers93)

Indien er naast Allah andere goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen zeker tot chaos vervallen…”

(Koran hoofdstuk 21 vers 23)

Het is onmogelijk dat er meerder goden bestaan, God is Eén:

En uw God is één God, er is geen God buiten Hem, de Barmhartige, de Genadevolle.

(Koran hoofdstuk 21 vers 23)

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Alles in de hemelen en op aarde, is van Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen wat voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis begrijpen, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

(Koran hoofdstuk 2 vers 255)

ALLAH IS DE GOD VAN ONS ALLEMAAL

Allah is de Enige God, Hij is de God van ons allemaal, zodra u dit gelooft, staat u niet ver van de Islam. De kern van de Islam is namelijk het geloof in één God.

Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, en in het Licht (Islam) dat Wij hebben neergezonden. En Allah is op de hoogte van hetgeen jullie doen.

(Koran hoofdstuk 64 vers 8)

WAT HEEFT DE ISLAM U TE BIEDEN?

Ons gedrag en toewijding in de wereld bepaalt onze toekomst in het volgende leven. Niemand behoudt zijn huidige leven; terwijl het volgende leven eindeloos is.

De dood is de deur naar het volgende leven, wij zullen herschapen worden en uit het graf opstaan. Daarmee zullen wij onze entree doen voor het eeuwige leven dat twee kanten heeft; het Paradijs en de Hel.

Als u gelooft in Allah, en Zijn boodschapper, zult u in het Hiernamaals een beloning krijgen van onschatbare waarde. Geen enkel schepsel kan u die beloning geven, u zult beloond worden door God met het Paradijs.

Maar niemand dwingt u hiertoe:

Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de boze verloochent en in God gelooft, heeft een sterke houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Koran hoofdstuk 2 vers 256)

En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.

(Koran hoofdstuk 10 vers 25)

Schuiven naar boven